Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna Karkonoska Frakcja Fantastyki
Forum dyskusyjne jeleniogórskiego klubu fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skirmishe 2 Mordheim oraz Warheim
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna -> Gry bitewne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:17, 11 Gru 2013    Temat postu:

Thorash z [link widoczny dla zalogowanych] przygotował mi niespodziankę i dziś w skrzynce email znalazłem wykonany przez niego projekt okładki dla podręcznika do [link widoczny dla zalogowanych] w wersji 0.5.

Grafika wykonana jest w nieco innym stylu niż projekt Quintusa ale i sam podręcznik nieco się zmienił, więc warto go odróżnić od poprzednich wersji. Podoba się?

Filtry i 'zniszczenia' to moja robota, ale tak mi się podoba bardziej.
Natomiast [link widoczny dla zalogowanych] można obejrzeć okładkę w formacie PDF wraz z tekstem.



Jeśli jednak państwo-draństwo przywiązało się do wersji Quintusa, to dostępne będzie także wydanie z prezentowaną [link widoczny dla zalogowanych] okładką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:44, 17 Gru 2013    Temat postu:

Na blogu dostępna jest [link widoczny dla zalogowanych], która jednocześnie jest raportem bitewnym z potyczki rozegranej pomiędzy Łowcami czarownic a Nieumarłą świtą hrabiego Von Carstein.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 4:28, 21 Gru 2013    Temat postu:

Kultystami którego z bóstw Chaosu gracie lub chcielibyście zagrać w Warheim Fantasy Skirmish lub w WFRP?

Na moim [link widoczny dla zalogowanych] szanowne państwo-draństwo może sobie poczytać co nieco o Slaaneshu.

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:55, 22 Gru 2013    Temat postu:

Skoro spodobał się państwu-draństwu cykl o panteonie bogów Chaosu w Warhammerze, to dziś mam dla was nieco informacji o [link widoczny dla zalogowanych].

A pytanie wciąż aktualne. Kultystami którego z bóstw gracie lub chcielibyście zagrać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:27, 25 Gru 2013    Temat postu:

Witajcie!

Przygotowałem dla was kolejną edycję podręcznika do Warheim FS, którą oznaczyłem numer 0.5, ponieważ zdecydowanie bliżej jej do finalnej postaci niż poprzednim wersjom.

Jeśli jeszcze ktoś nie wie, Warheim FS to figurkowa gra bitewna (skirmish), przeznaczona dla dwóch i więcej graczy, osadzona w uniwersum [link widoczny dla zalogowanych] stworzonym przez brytyjską firmę [link widoczny dla zalogowanych].

WFS nie jest jednak oficjalnym produktem brytyjskiej firmy, a niekomercyjnym fanowskim projektem.

W dużym skrócie i uproszczeniu mechanika WARHEIM FS to przede wszystkim odświeżenie zasad gry MORDHEIM o reguły dwóch ostatnich edycji gry WARHAMMER FANTASY BATTLE oraz najpopularniejszych zasad domowych (home rules), ale nie tylko. Wplotłem w grę także kilka pomysłów i patentów zapożyczonych z innych systemów, które występują w grze jako opcjonalne zasady zaawansowane i dobrze spełniają swoje zadanie, jakim jest urozmaicenie rozgrywki.

Akcja gry została przeniesiona z MORDHEIM o nieco ponad 500 lat do przodu i osadzona na północnych rubieżach Imperium, bezdrożach i osadach skażonych w czasie Burzy Chaosu plugawym dotykiem Mrocznych Potęg.

Gra przeznaczona jest dla dwóch lub więcej graczy, a do rozgrywki potrzebne są [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych] najlepiej w skali 28 mm oraz znane z rozgrywek WFB kostki i miarka z podziałką w calach.

W trakcie gry w WARHEIM FS gracze dowodzą zbrojnymi kompaniami (w skład których wchodzi od 3 do 20 modeli), a celem rozgrywki jest wygranie składających się na kampanię potyczek. Scenariusze umieszczone w podręczniku zostały podzielone na miejskie (toczone [link widoczny dla zalogowanych] zdobytych przez Hordy Chaosu miast) oraz wiejskie (toczone [link widoczny dla zalogowanych] miast w pobliżu niewielkich splądrowanych osad, pośród groźnych leśnych ostępów czy na niebezpiecznych imperialnych gościńcach).

WARHEIM FS to figurkowa gra bitewna, a więc do toczenia potyczek będziemy potrzebować modeli i makiet oraz [link widoczny dla zalogowanych] albo innej płaskiej powierzchni, najlepiej o wymiarach 120 x 120 cm.

Rozegranie jednego [link widoczny dla zalogowanych] zajmuje w zależności od doświadczenia graczy i zaawansowania drużyny którą dowodzą od godziny do dwóch, czasem trzech. I choć WFS pozwala na indywidualne rozgrywki, to największą zabawę zapewnia kampania. Możliwość różnorodnego rozwoju dowodzonej przez siebie drużyny zapewnia dużo frajdy i satysfakcji. W zależności od wyboru, gracz może kłaść nacisk na ilość wojowników w drużynie lub kosztem liczebności kompanii uzbrajać wojowników w lepszy oręż, pancerze ale także inny ekwipunek - w tym duży wybór przedmiotów magicznych. Ponadto drużyny dysponują dostępem do machin wojennych i pojazdów, które umiejętnie wykorzystane mogą przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść.

W grze ważna jest odpowiednia taktyka i strategia oraz umiejętne wykorzystanie atutów jakimi dysponują nasi wojownicy. Znaczenie ma także odpowiednie korzystanie z osłon jakie zapewniają makiety, czy właściwe wykorzystanie znajdujących się na polu bitwy obiektów specjalnych.

Jeśli państwo-draństwo jest zainteresowane bardziej obszerną recenzją gry WARHEIM FS to zapraszam do lektury wpisu autorstwa Sister of Mercy, który można [link widoczny dla zalogowanych].

Przygotowałem dla was także [link widoczny dla zalogowanych], w którym wraz z Sister of Mercy krok po kroku omówiliśmy [link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych] oraz następującą po niej sekwencję po potyczce.

Z kolei [link widoczny dla zalogowanych] można pobrać pomoc dla graczy, gotowy do wydruku plik zawierający zestawienie najczęściej używanych w czasie rozgrywek zasady.


[link widoczny dla zalogowanych]
Kompletny podręcznik Warheim FS składa się z 28 rozdziałów i liczy 738 wypełnionych fluffem stron.

Zasady podstawowe, w większości znane graczom Mordheim czy Warhammera Fantasy Battle, zajmują pierwsze 30 stron i podzielone zostały na 8 rozdziałów, w których przedstawiono: składające się na charakterystykę modeli Współczynniki, potrzebne do gry Modele oraz omówione szczegółowo zostały poszczególne Fazy składające się na Turę gry.

Najobszerniejszą część podręcznika stanowi rozdział 9, który zajmuje niemal 400 stron, a w którym przedstawiłem blisko 40 Drużyn, spośród których gracze mogą wybierać dowodzone przez siebie kompanie. Wśród owych drużyn znajdują się zarówno kompanie Ludzi, Elfów, Krasnoludów, Ogrów, Kultów Chaosu, Nieumarłych jak i Skavenów, Zielonoskórych czy Jaszczuroludzi.

Kolejne 6 rozdziałów (mieszczących się na nieco ponad 100 stronach) traktuje szczegółowo o zasadach Kampanii, scenariuszach, dostępnym ekwipunku oraz Najemnych Ostrzach - czyli najemnikach, którzy za odpowiednią opłatą w złocie wspomogą naszą drużynę. Kampania jest tym co stanowi istotę rozgrywek Warheim FS, a możliwość różnorodnego rozwoju dowodzonej przez siebie drużyny sprawia wiele frajdy i daje dużo satysfakcji.

Na następnych 50 stronach znajduje się 6 rozdziałów zawierających reguły dotyczące Kawalerzystów, Potworów, Rydwanów & powozów, Lotu oraz Machin Wojennych, a także plugawych Stygmatów Chaosu.

To, co stanowi chyba największą różnicę pomiędzy Mordheim a Warheim Fantasy Skirmish zapisane zostało na kolejnych 70 stronach. W dwóch rozdziałach przedstawiłem reguły, którym podlegają Magowie i Duchowni należący do dowodzonych przez graczy kompanii.

Ostatnie 20 stron, to dość szczegółowe kalendarium zawierające Historię świata Warhammera oraz Karta Drużyny i Karty Zadań Specjalnych oraz Indeks.

Podręcznik, dostępny jest w dwóch wersjach okładki.

Pierwsza wersja okładki to 'odświeżony' projekt [link widoczny dla zalogowanych]. Druga to autorski projekt [link widoczny dla zalogowanych]. Obie poddałem lekkiej obróbce w programie graficznym.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Aby pobrać podręcznik kliknij na wybraną przez ciebie okładkę.

DOWNLOAD
[link widoczny dla zalogowanych]|[link widoczny dla zalogowanych]|[link widoczny dla zalogowanych]


ONLINE
[link widoczny dla zalogowanych]|[link widoczny dla zalogowanych]|[link widoczny dla zalogowanych]


Przerwy, pomiędzy kolejnymi edycja są coraz dłuższe, mimo to system wciąż się rozwija i wszelka pomoc jest bezcenna. Dlatego o wszelkich niedociągnięciach proszę pisać [link widoczny dla zalogowanych].

Zachęcam także do [link widoczny dla zalogowanych] Warheim FS na FB oraz dołączenia do [link widoczny dla zalogowanych].

***
Podręcznik WARHEIM FS jest tworzony, jako nieoficjalny, fanowski dodatek do uniwersum Warhammer. Znaki towarowe zostały użyte w tekście bez zezwolenia, jednak nie mają one na celu kwestionować ich przynależności do firmy Games Workshop. WARHEIM FS w pełni uznaje prawo autorskie i przynależność znaków towarowych. W miejscach, gdzie jest to możliwe podręcznik jest dostosowany do świata Warhammera i czyni to z pełną świadomością przynależności tego materiału do jego właściciela.
Wszystkie postacie są fikcyjne i jakiekolwiek podobieństwo do osób żyjących bądź zmarłych jest całkowicie przypadkowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 4:22, 27 Gru 2013    Temat postu:

Dziś mam dla tych z was, którzy nie doceniają uroku 'gotyku poszarpanego', wersję podręcznika do Warheim Fantasy Skirmish pozbawioną tej jakże uroczej i klimatycznej czcionki...

Odnośnik do podręcznika z 'normalną' czcionką znajdziecie na [link widoczny dla zalogowanych]. To trzeci link w dziale download.

Mam także prośbę do tych z was, którzy grają lub zaczną grać w Warheim FS. Piszcie o wszelkich swoich uwagach, spostrzeżeniach oraz pomysłach na Azylium. Chociażby w tym [link widoczny dla zalogowanych].

Wszystkie posty zostaną przeczytane, a te rozsądne rozważone. Z waszą pomocą gra na pewno zyska na jakości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:51, 28 Gru 2013    Temat postu:

Na blogu opublikowałem kolejny wpis poświęcony Panteonowi bogów Chaosu w uniwersum Warhammera. Tym razem są to informacje na temat [link widoczny dla zalogowanych].

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 1:55, 03 Sty 2014    Temat postu:

Dziś mam dla was czwartą część wprowadzenia do [link widoczny dla zalogowanych], w której krok po kroku zaprezentowałem wraz z SofM rozgrywanie sekwencji po potyczce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:34, 16 Sty 2014    Temat postu:

Przygotowałem dla was kolejny wpis zawierający informacje na temat bogów Chaosu w Warhammerze. Jeśli ciekawi jesteście kim jest Przodek Krasnoludów Chaosu zwany Hashutem, Ojcem Ciemności, to zapraszam do lektury krótkiego wpisu na [link widoczny dla zalogowanych].
Powrót do góry
Zobacz profil autora
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:03, 22 Sty 2014    Temat postu:

Dziś na blogu kolejny wpis 'fluffowy', zawierający kilka informacji na temat [link widoczny dla zalogowanych].
Powrót do góry
Zobacz profil autora
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:59, 28 Sty 2014    Temat postu:

Dziś ma dla was wpis poświęcony pierwszemu z bóstw ludzi Starego Świata. Jeśli ciekawi jesteście informacji na temat Sigmara Młotodzierżcy, to zapraszam na [link widoczny dla zalogowanych].
Powrót do góry
Zobacz profil autora
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:59, 02 Lut 2014    Temat postu:

Sister_of_Mercy napisał:
Witajcie,

Ten temat miałam poruszyć mniej więcej pół roku temu, ale niestety obowiązki zawodowe pozwoliły mi zająć się magią w Warheim FS dopiero teraz.

Może nie magią w całości, a właściwie zaklęciami.

QC jakiś czas temu zlecił mi przeredagowanie zaklęć poszczególnych Kolegiów Magii i Dziedzin oraz lepsze zbalansowanie ich względem siebie. Przy okazji uzgodniliśmy, kierując się waszymi uwagami, że zaklęcia zostaną nieco osłabione, między innymi usunięta została spora część najpotężniejszych czarów ofensywnych, a magiczne pociski wykorzystujące 3" wzorniki nie będą już zadawały K3 trafień. Przy okazji pojawiło się więcej zaklęć typu klątwa, a zaklęcia wspomagające zyskały nieco mocy.

Jako pierwsze na warsztat wzięłam zaklęcia Imperialnych Kolegiów Magii oraz Magii Lodu do których dostęp mają Magistrowie Magii i czarownicy służący w szeregach kompanii Ludzi.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jak zauważycie część zaklęć jest wspólna, choć różnią się detalami, są to magiczne pociski występujące jako pozycja 5 i 9, zaklęcie ofensywne pod 8, czar umożliwiający LOT pod 4, klątwy pod 7 oraz magiczny pancerz pod 10 i magiczny oręż pod 11. Pozostała zaklęcia są unikalne dla poszczególnych Kolegiów Magii.

Zaklęcia z pozostałych Dziedzin Magii opublikuję w najbliższych tygodniach.

Jako, że jest to wersja wstępna liczę na wasze uwagi. Cóż, jeśli ich nie będzie zaklęcia ukażą się w kolejnej edycji w zaprezentowanym poniżej kształcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:59, 04 Lut 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 3:39, 11 Lut 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
quidamcorvus
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: silesia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:43, 11 Lut 2014    Temat postu:

Sister of Mercy napisał:
QC wraz z Myszorem na łamach [link widoczny dla zalogowanych] przedyskutowali kilka kwestii dotyczących mechaniki Warheim FS i do podręcznika wprowadzono kilka zmian.

[link widoczny dla zalogowanych] znajdziecie link do erraty, plik w formacie pdf zawiera siedem stron na których wprowadzono zmiany, jeśli chcecie wiedzieć co konkretnie się zmieniło odwiedźcie odpowiedni wątek na [link widoczny dla zalogowanych].

Przy okazji zaktualizowany został plik z [link widoczny dla zalogowanych], który tradycyjnie dostępny jest także w wersji [link widoczny dla zalogowanych].
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna -> Gry bitewne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Następny
Strona 7 z 12

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin