|
Karkonoska Frakcja Fantastyki Forum dyskusyjne jeleniogórskiego klubu fantastyki
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Klon
Wielki Klubowicz
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Rębiszów
|
Wysłany: Sob 5:19, 08 Wrz 2007 Temat postu: Gry z trybem "SZermierki" |
|
|
Większość gier ma tryb walki typu "klik, klik, klik". Gier, które mają jakieś kombinacje i możliwości jest niewiele. Jedyna gra w jaką grałem ( chyba ) to Gothic. Naprawdę miłe rozwiązania tam są zastosowane. Są jeszcze jakieś gry które pozwalają trochę pomachać mieczem? Wiem, że Łiczer (z ang. - wiedźmin) będzie chyba na tyle rozbudowany.
ps
ma ktoś pożyczyć cykl gothic PL?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Karl Franz
Bazgracz Specyficzny
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:14, 08 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Z tego co ja wiem jest jeszcze mega old shool " DIE BY THE SWORD"
tam też trzeba było sie napocić z mieczem ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Eddie
Plankton Klubowy
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: de profundis
|
Wysłany: Nie 21:21, 09 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Severance - Blade of Darkness. Bije na głowę Die by The Sword, a nie poraża kanciastością grafiki. Jedyna wada (lub zaleta, co kto woli) to wyśrubowany poziom trudności. Ale system walki, i to nie tylko mieczem a całą masą innego żelastwa czy nawet różnorakich zaimprowizowanych broni, naprawdę rozbudowany, choć trudny do opanowania (bierze pod uwagę nawet takie smaczki jak zmęczenie mocarnej łapy naszego woja - któryś tam cios z rzędu może nam nie wyjść, bo broń najzwyczajniej wyleci ze zmęczonej wywijaniem paroma kilogramami stali ręki). Ogólnie gra jest TRU, bo można grać wielkim barbarzyńcą z młotem - hail and kill
Jest jeszcze taka śmieszna produkcja Knights of The Temple, gra bardzo klimatyczna (zwiedzamy w niej templariuszem Ziemię Świętą, Akkę, trafiamy też do Petry) i posiada system walki który bardzo ładnie i realistycznie wygląda jak ogląda się toto z boku, w praniu już tak nie jest - okazuje się że to po prostu dość efektowna i rozbudowana zręcznościówka. Ale pomachać mieczem czy toporkiem można, wszystko wygląda kool i ogólnie jest z tego mnóstwo radochy.
No i mamy jeszcze nową produkcję, Dark Messiah of Might and Magic (przydługi ten tytuł;/). To z kolei FPP, w którym też możemy bawić się bronią białą. Engine uwzględnia kilka rodzajów ciosów, pchnięć czy bloków - przy odrobinie farta i umiejętności możemy na przykład zdekapitować szarżującego na nas orka lub wykorzystać jego rozpęd do nadziania go na nasz mieczyk. Giera dobra i fajnie wyglądająca, ale straszy wymaganiami-z mniej niż 1GB ramu radzę nie próbować
aha, jeszcze odnośnie pytania Klona - widziałem że Gothic 2 z dodatkiem jest do zgarnięcia w najnowszym sidi-ekszynie, to niezła okazja jak na oryginała tak dobrej gierki
|
|
Powrót do góry |
|
|
mPL
Wielki Przedwieczny Admin
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Jelenia Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:20, 09 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Jedi Knight Aoutcast chyba i na pewno w Jedi Academy, FPP ale ma kilka trybów walki mieczem, atak/obrona/neutralny, do tego kombinacje, ciosów plus troche FORCE, ogólnie realne to tak se ale za to bardzo fajnie się rzuca mieczem i odcina szturmowcom ręce albo głowe (trzeba uruchomic gre z odpowiednim parametrem) mozna tez stosowac force grip (vader tak dusił nieudolnych dowudców) a później mieczem, bez głowe, tryb walki jednym mieczem dwoma, albo czyms takim jak mial Darth Maul w episode I.
m
a właśnie ma ktos Jedi Academy ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Oszukista
Gromadziciel Wiedzy Bibliotekarz
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: się biorą dzieci? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:42, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Ja mam Mogę ci pożyczyć jak chcesz. A to coś czym walczył maul to lightstaff (czy jakoś tak)
|
|
Powrót do góry |
|
|
mPL
Wielki Przedwieczny Admin
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Jelenia Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:40, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
no to fajnie, skontaktuje sie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Klon
Wielki Klubowicz
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Rębiszów
|
Wysłany: Czw 6:27, 13 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Eddie napisał: | aha, jeszcze odnośnie pytania Klona - widziałem że Gothic 2 z dodatkiem jest do zgarnięcia w najnowszym sidi-ekszynie, to niezła okazja jak na oryginała tak dobrej gierki :P |
Bingo!! Wczoraj kupiłem za 16 polskich złotych... z dodatkiem, wszystko PL. Taniocha:D Chociaż w sumie mieć 16, a nie mieć to już 32 a za 32 zł to 15 piw można kupić... chyba przepłaciłem ;)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ing
Zaakceptowany Klubowicz
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: sie biora dzieci? O.o
|
Wysłany: Wto 16:00, 25 Wrz 2007 Temat postu: Re: Gry z trybem "SZermierki" |
|
|
Klon napisał: | Większość gier ma tryb walki typu "klik, klik, klik". Gier, które mają jakieś kombinacje i możliwości jest niewiele. Jedyna gra w jaką grałem ( chyba ) to Gothic. Naprawdę miłe rozwiązania tam są zastosowane. Są jeszcze jakieś gry które pozwalają trochę pomachać mieczem? Wiem, że Łiczer (z ang. - wiedźmin) będzie chyba na tyle rozbudowany. |
Wiedzmin bedzie mial na 100%. Czytalem swojego czasu troche informacji ze strony producenta...
BTW w wiedzminowskim systemie RPG opracowali wlasnie roznego rodzaju szermiercze kombinacje i manewry... Dolozyli do tego cos pokroju stamina (nazywalo sie to bodajze "punkty walki") i ostatecznie uzyskali calkiem ciekawy efekt, nie spotykany w wiekszosci systemow. Troche kiedys w wiedzmina gralem i musze przyznac, ze mechanika wyszla im calkiem calkiem przyjemnie. Nie dosc, ze turowe walki nabieraja w ten sposob dynamiki (z dobrym MG), to do tego staja sie bardziej "realistyczne" - zazwyczaj koncza sie jednym czystym trafieniem, poprzedzanym kilkoma drasnieciami. Nie musze chyba mowic, co na tej mechanice potrafi kusza czy arbaleta ;]
Troche mi offtop wyszedl... A tak wracajac do tematu - tryb szermierki masz w wiekszosci nowszych gier MMORPG... Co prawda nie sa one do konca tym, o co Ci chodzi, ale fakt faktem - od odpowiedniej taktyki uzywania aktywnych skilli i stance'ow (offensive, defensive, critical itd.) w glownej mierze zalezy zwyciestwo. Taktyczne pod tym wzgledem podejscie do problemu znajdziesz tez w jRPG (Final Fantasy, Grandia), ale nie wiem, czy taki zasadniczo liniowy styl cRPG Cie interesuje.... Dochodza do tego oczywiscie gry arcade (POP: Warrior Within / Two Thrones, Bloodrayne, etc.) oraz bijatyki (Soul Calibur) - masz duzo machania mieczem kosztem sporej dawki fabularnej ;p. Z "czystych" cRPG nie slyszalem o innych grach niz Ghotic, Witcher i Might&Magic (to ostatnie osobiscie odradzam).
|
|
Powrót do góry |
|
|
grahnar
Wielki Nieczysty Prezes
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Jelenia Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:04, 25 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
tryb szermierki miał the elders scroll 1
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nuitari
Zaakceptowany Klubowicz
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 22:19, 24 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Wiedzmin mimo ze ma rozbudowany system walki jest jednak systemem nazwanym przez was "klick, klick, klick"
|
|
Powrót do góry |
|
|
serwa17
Klubowy Chomik
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Janowice ;] Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:08, 29 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Najbardziej ze wszystkich gier "klick,klick,klick" w jakie gralem (Gothic & Gothic II) to najbardziej podobala mi sie II a zwlaszcza z dodatkiem noc kruka pozyczylem ja ostatnio od kolegi ktory kupil ja za 15,99zł w gazecie o grach (CD-Action)Chyba każdy ja zna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Klon
Wielki Klubowicz
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Rębiszów
|
Wysłany: Nie 11:38, 30 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
serwa17 napisał: | Najbardziej ze wszystkich gier "klick,klick,klick" w jakie gralem (Gothic & Gothic II) to najbardziej podobala mi sie II a zwlaszcza z dodatkiem noc kruka pozyczylem ja ostatnio od kolegi ktory kupil ja za 15,99zł w gazecie o grach (CD-Action)Chyba każdy ja zna ;) |
a teraz powoli i ze zrozumieniem przeczytaj powyższy temat
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ing
Zaakceptowany Klubowicz
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: sie biora dzieci? O.o
|
Wysłany: Sob 12:20, 26 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Nuitari napisał: | Wiedzmin mimo ze ma rozbudowany system walki jest jednak systemem nazwanym przez was "klick, klick, klick" :P |
Wiesz.. Pisalem moj post na dlugo przed premiera.. Na zajawkach wygladalo to troche inaczej ;p.
Mimo wszystko - moja gra w wiedzmina wielce dalego odbiegala od "klik, klik, klik" ;p. Tzn wiesz - kombosa mozna bylo wkrecic, ale ze sporym uszczerbkiem na wlasnym zdrowiu. Wiekszosc walk w moim przypadku polegala na "tanczeniu" miedzy przeciwnikami, odskakiwaniu, przeskakiwaniu, przeturliwaniu sie, uciekaniu, naglych zwodach, wyczuciu w uzywaniu znakow (Aard FTW xD). Ewentualnie jesli bylem akurat na jaskolce albo z tym smarowidlem na bol, a slabych przeciwnikow bylo sporo, przerzucalem sie na grupowy i rozpetywalem pieklo, rozrzucajac ich jak szmaty po calym pomieszczeniu ;p. Wykonanie tego typu akcji na bardziej wymagajacych przeciwnikach (homanoidy, pieski z 1 aktu) - nawet z pomoca jaskolki nigredo - konczylo sie tragiczna smiercia tytulowego Wiedzmina... Nie wiem, jak sprawa ma sie na nizszych poziomach trudnosci, ale na najtrudniejszym walka w grze wymaga od gracza duzo wiecej, niz tylko chamskie "klik, klik, klik" ;p
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|